När du lagt i dina önskade varor i varukorgen och är redo att betala kan du i betalsteget välja om du önskar ersättningsvaror eller ej.
Om du önskar ersättningsvaror innebär det att om din valda artikel är slut på lager när din beställning plockas ihop ersätter vi den med en så likvärdig vara som möjligt. Vi tittar då bland annat på vad det är för smak, eko/krav och fetthalt på din valda produkt och försöker matcha det med de vi har i lager. Om vi gör en ersättning betalar man för vad varan man får hem kostar, i det fall den ersatta varan kostar mer än den du beställt kommer du betala samma pris som beställd vara.
Om du valt att inte få ersättningsvaror eller om vi inte har något vi kan ersätta önskad vara med kommer du inte bli debiterad om den önskade varan saknas i lager vid plocktillfället.
Du kommer även på morgonen inför din kommande leverans att bli meddelad antingen via sms eller mail om en vara inte kunnat plockas eller haft möjlighet att ersättas. På ditt kvitto som skickas ut kommer det stå beskrivet om en vara var slut eller om din vara blivit ersatt.