1. Skapa företagskonto och logga in
För att handla online måste du först vara inloggad som företag på coop.se. Det gör du högst upp i övre högre hörnet, där du kan klicka på Logga in eller på profilsymbolen.
Om du inte redan har ett företagskonto kan du skapa ett genom att klicka på Logga in. Klicka i Skapa inloggning och fyll i dina uppgifter. Kom ihåg att även klicka i Företag!
2. Fyll i postnummer
Innan du börjar fylla din varukorg behöver du välja hur du vill ta emot dina varor.
Beroende på din adress erbjuder vi olika leveransalternativ, från upphämtning i butik till bokad leverans.
För att se och välja leveransalternativ klickar du först på den vita kundvagnssymbolen. Du hittar den uppe till höger i menyn. Där skriver du in ditt postnummer.
Nästa gång du kommer in för att handla ser det ut som nedan. Då behöver du bara klicka på postnumret för att ändra adress och leverans.
3. Välj och reservera leverans
När du har fyllt i ditt postnummer väljer du antingen tid för Leverans eller en butik för att Hämta. För att reservera leveranstid klickar du bara på den valda leveranstiden eller butiken.
Vald leveranstid reserveras under tiden du handlar och släpps vid 15 minuters inaktivitet på hemsidan. Då reserverar du bara en ny tid när du väl går till kassan.
4. Börja handla
Nu är det bara att handla! För att hitta önskade varor snabbt kan du använda sökfältet högst upp inne på Handla. Du kan också utforska hela sortimentet genom att klicka på kategorierna i menyn till vänster.
Lägg till varor i din varukorg genom att klicka på plus- och minussymbolerna under varje vara.
För att se innehållet i din varukorg, klicka på den vita kundvagnssymbolen högst upp till höger. Här kan du också lägga till och ta bort varor från din korg.
5. Betala
När du handlat klart och är redo att betala klickar du på varukorgen och sedan på knappen Gå till kassan.
I de kommande stegen får du granska din varukorg och ditt leveransval en gång till. Klicka Fortsätt för att gå mot betalning.
Första gången du betalar behöver du fylla i och spara ditt organisationsnummer. Därefter klickar du på Fortsätt för att välja betalalternativ. Med vissa betalalternativ behöver du bekräfta ditt köp med BankID då köpet behövs legitimeras av en anställd. Den person som bekräftar köpet med BankID kommer inte debiteras utan beställningen debiteras enligt de angivna betalningsuppgifterna.
Coop erbjuder möjligheten att betala med faktura via Klarna, med kort eller genom Inköpstjänsten. Den måste du dock först ansöka till. Slutligen klickar du på Slutför köp – då går beställningen iväg!
Glömde du något?
Du kan komplettera eller ta bort din beställning fram till dess att den stopptid som din leverans tillhör inträffar. För att se sista ändringstid och ändra din beställning klickar du på profilsymbolen högst upp till höger och sedan Mina beställningar
För att lägga till eller ta bort varor samt ändra leverans, klicka Ändra beställning. Då öppnas varukorgen på nytt och du handlar precis som vanligt. Vill du ta bort din order, klicka Leveransinformation och sedan Makulera längst ned.