- Hur betalar jag på mitt privatlån?
Du kan välja mellan tre olika betalsätt för Coop Privatlån. Välj att betala dina låneavier med autogiro, direkt i Kivra med Swish eller banköverföring, alternativt med pappersavi hem i din brevlåda. Läs mer under betalsätt.
- När kommer första fakturan för mitt Coop Privatlån?
Samma månad som du får ditt Coop Privatlån utbetalt till ditt konto kommer du inte att få någon faktura. Från och med månad två till och med den månad du slutbetalat lånet kommer du att nås av en faktura varje månad.
- Hur kommer första fakturan för mitt Coop Privatlån?
Din första faktura för ditt Coop Privatlån kommer antingen via Kivra eller via brev.
Är du ansluten till Kivra kommer fakturan per automatik till den digitala brevlådan. Om du har Kivra och istället vill få din faktura via brev kan du avregistrera våra utskick i Kivra. Läs mer på coop.se/kivra
- Varför skiljer sig första fakturabeloppet från min månadskostnad för Coop Privatlån?
Första fakturabeloppet avser endast ränta och avgifter. Dina resterande fakturor kommer att avse ränta och amortering samt eventuella avgifter för pappersavisering och försäkring av privatlån.
- När är förfallodagen för min månadsavi för Coop Privatlån?
Förfallodagen är den 27e varje månad.
- Varför får jag en aviseringsavgift på min faktura för Coop Privatlån?
Aviseringsavgift tillkommer alltid som en avgift för att administrera din betalning om du inte tecknat Autogiro på ditt Coop privatlån. När du tecknar autogiro kommer inte en aviseringsavgift att tillkomma på ditt månatliga belopp.
- Varför betalar jag en uppläggningsavgift på min första faktura för Coop Privatlån?
Har du ansökt via en låneförmedlare betalar du en uppläggningsavgift den första fakturan. Via Coop.se är uppläggningsavgiften 0 kr.
- Hur hittar jag mina betalningsuppgifter för Coop Privatlån?
Du hittar dina betalningsuppgifter på din faktura. Fakturan får du antingen digitalt via Kivra eller postalt.
- Vart hittar jag mitt lånenummer för Coop Privatlån?
På våra inloggade sidor hittar du ditt lånenummer. Du loggar enkelt in med BankID på coop.se/login-privatlan
Du hittar även ditt lånenummer på dina fakturor. Om du inte mottagit någon faktura går det bra att ringa in till oss på telefon 0771-17 17 17, vardagar klockan 9-17.
- Hur tecknar jag autogiro på mitt Coop Privatlån?
Du kan anmäla autogiro för Coop Privatlån när du är inloggad i kundportalen. När du loggat in på ditt privatlån går du till sidan ”Autogiro” och gör din autogiroanmälan genom att fylla i vårt digitala formulär och signera autogiromedgivandet med BankID. Logga in på ditt lån här.
Notera att endast huvudlåntagare av Coop Privatlån kan anmäla autogiro.
Om du inte har BankID eller behöver hjälp med autogiroanmälan kan du kontakta oss på telefon 0771-17 17 17, vardagar klockan 9-17, så hjälper vi dig.
- Hur hittar jag mitt skuldebrev för Coop Privatlån?
När du signerar Coop Privatlån kan du välja att ladda ner ditt skuldebrev och spara det. För att få tillgång till ditt skuldebrev efter att du har signerat behöver du ringa in till vår kundservice på telefon 0771-17 17 17, vardagar klockan 9-17, vi kommer då att posta ut ditt skuldebrev. Ditt skuldebrev kan vi inte skicka via mejl.
- Kan jag använda en betalfri månad på mitt Coop Privatlån?
Att nyttja en betalfri månad innebär att räntan för den betalfria månaden förskjuts till nästkommande månadsbetalning, amorteringen slås ut på resterande återbetalningstid. Du kan få två betalfria månader per kalenderår. Två betalfria månader kan inte läggas efter varandra.
För att få betalfritt ringer du oss på telefon 0771-17 17 17, vardagar klockan 9-17.
- Vad gör jag om jag har svårt att betala mitt privatlån?
Tveka inte att kontakta oss på telefon 08-12 10 60 60, vardagar klockan 9–17, om du har svårt att betala månadskostnaden för ditt Coop Privatlån. Vi finns här för att hjälpa dig och gemensamt komma fram till en lösning som fungerar för dig.
Vi har flera möjligheter att kunna hjälpa dig som exempelvis amorteringsfritt eller att sänka månadskostnaden på ditt lån genom att förlänga återbetalningstiden. Läs mer på sidan Försenad betalning
- Hur gör jag en extraamortering på mitt privatlån?
Om du har valt att teckna autogiro på ditt privatlån och vill extraamortera rekommenderar vi att du gör en extraamortering efter att vi dragit beloppet för månadsbetalningen från ditt konto.
Om du inte har autogiro kopplat till ditt lån och vill extraamortera rekommenderar vi att du gör det efter att du betalt in din månadsavi.
Betalningsuppgifterna är samma som på fakturan, både PG och OCR nummer.
-
Hur löser jag mitt lån?
För att lösa ditt lån behöver du hämta ditt lösenbelopp i kundportalen och betala in samma dag. Eftersom Coop Privatlån är ett annuitetslån skiljer sig lösenbeloppet från dag till dag och är därför endast giltigt samma dag.
Logga in i kundportalen och klicka på Privatlån > Ändra mitt lån > Lös mitt lån.
Du kan också ringa till oss på telefon 08-12 10 60 60 vardagar klockan 9–17 för att få ett lösenbelopp och inbetalningsuppgifter.
Har du fått ett bättre lånerbjudande med lägre ränta?
Då kan du se över möjligheten att nyttja vår räntegaranti. Uppfyller du grundkriterierna för vår räntegaranti så matchar vi räntan på ditt lån hos oss.Läs mer om våra flexibla funktioner för Coop Privatlån där du kan anpassa ditt lån utifrån dina behov.