För att reklamera en vara måste du vara inloggad på Coop.se. Följ nedan steg för att enkelt göra en reklamation:
1. Logga in på Coop.se, gå till ''Min Beställningar'' och välj vilken order du vill reklamera. Tryck på ''Reklamera vara''.
2. Du får nu upp en varuspecifikation, välj vilken/vilka varor du önskar reklamera.
Tryck sedan på ''Gå vidare'' för att ange anledning
3. Du måste nu ange vad som är anledningen till reklamationen, i rullistan får du ett antal val, vissa av dom kräver bild. Du kan även välja att lägga till en kommentar.
När du har gjort ditt val trycker du på ''Bekräfta''.
Skulle det vara så att du ångrar ditt val kan du alltid trycka på ''Ändra'' och välja en annan anledning
Välj nu ''Gå vidare'' för att välja kompensation.
4. Nu får du välja hur du önskar att vi ska kompensera dig för din reklamerade vara/varor. Antingen kan du välja att få återbetalning eller tillgodokvitto.
Efter att du har gjort ditt val trycker du på ''Skicka in''.
5. När du tryckt på ''Skicka in'' får du upp en bekräftelse på skärmen som visar att din reklamation är mottagen. Du mottar även ett bekräftelsemejl.
6. Om du nu går tillbaka till ''Mina beställningar'' kan du se att din reklamation är under behandling.
7. När Coop.se Kundservice har behandlat din reklamation, ser du det under Mina beställningar, där kan du se ifall reklamationen har blivit godkänd eller nekad.
Du kan göra flera separata reklamationer på samma order. Öppnar du upp ordern under "mina beställningar" ser du status per reklamationsärende.
#reklamera#reklamation#dålig#vara#trasig#fel#saknar