Så gör du en reklamation på Coop.se
Om du vill reklamera en vara du har beställt online, följ de här stegen:
-
Logga in på Coop.se.
-
Gå till Min Onlineköp och sedan Mina Beställningar.
-
Välj den order du vill reklamera och klicka på Reklamera vara.
Välj varor och ange orsak
-
Du får en lista över dina beställda varor.
-
Markera vilken eller vilka varor du vill reklamera.
-
Klicka på Gå vidare.
-
Välj antal och orsak i rullistan. I vissa fall behöver du även ladda upp en bild.
-
Du kan lägga till en kommentar om du vill.
-
Klicka på Bekräfta. Du kan ändra orsaken senare genom att välja Ändra.
Välj kompensation
-
Välj om du vill ha återbetalning eller ett tillgodokvitto.
-
Klicka på Skicka in.
Bekräftelse och hantering
-
Du ser en bekräftelse på skärmen och får också ett mejl.
-
Under Mina Beställningar kan du följa reklamationens status.
-
När kundservice har behandlat reklamationen visas om den blivit godkänd eller nekad.
Till Mina beställningar på Coop.se (öppnas i nytt fönster)
#reklamera#reklamation#dålig#vara#trasig#fel#saknar