Hur gör jag för att reklamera vara? (vid köp på coop.se)

Följ

För att reklamera en vara måste du vara inloggad på Coop.se. Följ nedan steg för att enkelt göra en reklamation:

 

1. Logga in på Coop.se, gå till Min Beställningar och välj vilken order du vill reklamera. Tryck på Reklamera vara

 

mceclip0.png

 

2. Du får nu upp en varuspecifikation, välj vilken/vilka varor du önskar reklamera


mceclip2.png

Tryck sedan på Gå vidare för att ange anledning

 

3. Du måste nu ange vad som är anledningen till reklamationen, i rullistan får du ett antal val, vissa av dom kräver bild. Du kan även välja att lägga till en kommentar. 


mceclip4.png

När du har gjort ditt val trycker du på Bekräfta

 

mceclip6.png

Skulle det vara så att du ångrar ditt val kan du alltid trycka på Ändra och välja en annan anledning

Välj nu Gå vidare för att Välja kompensation

 

mceclip7.png

 

4. Nu får du välja hur du önskar att vi ska kompensera dig för din reklamerade vara/varor. Antingen kan du välja att få återbetalning eller Tillgodokvitto


mceclip8.png

 

Efter att du har gjort ditt val trycker du på Skicka in

 

mceclip9.png

 

5. När du tryckt på Skicka in, får du upp en bekräftelse på skärmen som visar att din reklamation är mottagen. Även ett bekräftelse mejl har gått ut till dig


mceclip10.png

 

6. Om du nu går tillbaka till Mina beställningar kan du se att din Reklamation är under behandling


mceclip11.png

 

7. När Coop.se Kundservice har behandlat din reklamation, ser du det under Mina beställningar, där kan se de ifall reklamationen har blivit godkänd eller nekad


mceclip12.png

 

Tryck på pilen ner och du kan även se att kundservice har lagt in en kommentar

 

mceclip13.png


Skulle din reklamation nekas, sår det tydligt

 

mceclip0.png

 

Tryck på pilen ner för att se kundservice kommenterar

 

mceclip1.png 

 

 



 

#reklamera#reklamation#dålig#vara#trasig#fel#saknar

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.