För att reklamera en vara måste du vara inloggad på Coop.se. Följ nedan steg för att enkelt göra en reklamation:
1. Logga in på Coop.se, gå till Min Beställningar och välj vilken order du vill reklamera. Tryck på Reklamera vara
2. Du får nu upp en varuspecifikation, välj vilken/vilka varor du önskar reklamera
Tryck sedan på Gå vidare för att ange anledning
3. Du måste nu ange vad som är anledningen till reklamationen, i rullistan får du ett antal val, vissa av dom kräver bild. Du kan även välja att lägga till en kommentar.
När du har gjort ditt val trycker du på Bekräfta
Skulle det vara så att du ångrar ditt val kan du alltid trycka på Ändra och välja en annan anledning
Välj nu Gå vidare för att Välja kompensation
4. Nu får du välja hur du önskar att vi ska kompensera dig för din reklamerade vara/varor. Antingen kan du välja att få återbetalning eller Tillgodokvitto
Efter att du har gjort ditt val trycker du på Skicka in
5. När du tryckt på Skicka in, får du upp en bekräftelse på skärmen som visar att din reklamation är mottagen. Även ett bekräftelse mejl har gått ut till dig
6. Om du nu går tillbaka till Mina beställningar kan du se att din Reklamation är under behandling
7. När Coop.se Kundservice har behandlat din reklamation, ser du det under Mina beställningar, där kan se de ifall reklamationen har blivit godkänd eller nekad
Tryck på pilen ner och du kan även se att kundservice har lagt in en kommentar
Skulle din reklamation nekas, sår det tydligt
Tryck på pilen ner för att se kundservice kommenterar
#reklamera#reklamation#dålig#vara#trasig#fel#saknar
Kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.