Innan du läser rutinbeskrivningen nedan. Läs igenom kommentar 1-4.
Kommentar 1.
Innan du väljer att ändra i din beställning. Observera att kampanjer/rabatter försvinner om du gör din ändring på en ny vecka. Det är inget vi kan rätta till i efterhand.
Kommentar 2.
Ändringar går att genomföra via webben och i vår app.
Kommentar 3.
Funktionen "ändra order" innebär att du själv kan lägga till/ta bort varor ur din beställning samt lägga till kampanjkoder. Du kan även ändra leveransdag eller tid om du önskar.
Kommentar 4.
Har du betalt din order med Coop Matkonto, Swish eller Direkt banköverföring kan du i nuläget inte göra ändringar i din lagda beställning. Detta är något vi ser över och jobbar på så att det ska fungera i framtiden, vi har i dagsläget inget estimerat lanseringsdatum.
------------------------------------------------------------------------------------
SÅ HÄR GÅR DU TILLVÄGA:
För att ändra din beställning måste du logga in på Coop.se och gå till ''Mina beställningar'' , vid den aktuella beställningen trycker du på ''Kan ändras'' och där efter igen på knappen ''Ändra beställning''.
Obs! klicka inte på ''Köp'' knappen då innebär att man lägger till alla varorna på nytt i varukorgen ifrån beställningen man önskar redigera.
Du kommer nu få upp en informationsruta, du kan antingen välja att Avbryta eller att Fortsätta med din ändring. Klicka på Fortsätt för att gå vidare.
Vill du ändra antal på de varor som du redan har beställt gör du det via kundvagnen, trycker du på den kommer en summering på dina varor upp och du kan enkel justera antalet. Direkt här på första sidan kan du även se när du senast kan göra din ändring.
Om du väljer att minska antalet på en vara ser du lätt vilket belopp som tidigare har reserverats och vilket det nya beloppet blir.
Samma sak om du väljer att öka antalet på en vara ser du lätt vilket belopp som tidigare har reserverats och vilket det nya beloppet blir.
Du kan även välja att lägga till en helt nya vara i din beställning, det gör du som vanligt via Handla, leta upp den varan du önskar komplettera med, välj antal och lägg i varukorgen. När du är klar med dina kompletteringar väjer du att gå till kassan. I kassan kan du se en förtydligande på vilket belopp som tidigare har reserverats samt vad den nya ordervärdet ligger på. Tryck nu på Gå vidare.
I steg 3 Leverans ligger alla dina uppgifter redan ifyllda, välj Gå vidare.
I sista steget Betalning, väljer du Slutför Köp för att godkänna din/dina ändringar.
Du får nu upp en bekräftelse på att vi har mottagit din ändring. Du får ett nytt ordernummer och din tidigare beställning makuleras automatiskt.
#ändraorder #tabort #komplettera #avboka #avbeställa #makulera #annullera#justera#läggtill#fyllapå