Om du har tappat bort ditt kort:
-
Ring Spärrservice på telefonnummer 08-400 003 02.
-
Du får prata med en handläggare och berätta vad som har hänt.
-
Om du vill ha ett nytt kort, skickas det hem till dig inom 3–5 vardagar.
Kontakta Spärrservice:
Telefon 08-400 003 02
Beställa nytt kort – så här gör du
Via Coop Mastercard-appen:
-
Öppna appen.
-
Gå till Översikt.
-
Välj Beställ nytt kort.
-
Ange varför du behöver ett nytt kort.
-
Klicka på Bekräfta.
-
Ditt nya kort skickas inom 3–5 vardagar.
Via Mitt Coop Mastercard Mer (webbplats):
-
Gå till och logga in med BankID.
-
Scrolla ner till avsnittet Kort.
-
Klicka på Beställ nytt kort och följ instruktionerna.
-
Kortet skickas hem inom 3–5 vardagar.
Vanliga frågor om kortleverans
Jag har inte fått mitt nya kort
Det tar normalt 3–5 vardagar att få ditt nya kort efter att det har beställts eller beviljats.
Mitt kort går snart ut
Du får automatiskt ett nytt kort cirka två veckor innan ditt nuvarande kort slutar gälla. Exempel: Om kortet är giltigt till 05/22, fungerar det till slutet av maj och du får det nya kortet under maj.
Jag har bytt namn eller mitt namn är felstavat
-
Kontrollera först att ditt namn är korrekt hos Skatteverket.
-
Logga in på på Mitt Coop Mastercard Mer.
-
Klicka på kuvertikonen högst upp till höger för att skicka ett meddelande.
-
Be att få uppdatera ditt namn och beställa ett nytt kort.
Mitt kort har blivit uppslukat av bankomaten
-
Logga in på Mitt Coop Mastercard Mer eller i Coop Mastercard-appen.
-
Beställ ett nytt kort.
-
Du behåller samma PIN-kod.
-
Kortet kommer hem till dig inom 3–5 vardagar.
-
Vi rekommenderar också att du spärrar ditt gamla kort genom att ringa Spärrservice.
Kontakta Spärrservice:
Telefon 08-400 003 02
#CoopMastercardMer#borttappatkort#spärrakort#betalkort#kreditkort